Du accepterar våra Köpvillkor och vår Integritetspolicy genom att klicka på knappen ”Slutför köp” i kassan på AutostylingStockholm.se med Organisationsnummer 559290-3495
Betalning
Hos oss kan du som kund välja att betala din beställning med följande betalningsmetoder:
Visa, Mastercard mfl. Klarna, Swish, Paypal & Payson, Wasakredit
Orderbekräftelse
När vi har mottagit er beställning så skickas det automatiskt ut ett kvitto eller en orderbekräftelse till den mailadress som angivits vid beställning
kvittot/orderbekräftelsen innehåller ett ordernummer samt en sumering av artiklarna som har beställts
OBS! Skulle det vara något fel eller något som inte stämmer kan ni alltid kontakta oss på: [email protected] alt 08-202111
Leverans
Alla våra leveranstider på grund av corona och Ukraina krisen är preliminära just nu och vi jobbar med att göra vårt bästa för att minimera leveranstiden!
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar beroende på vart i landet beställningen skall skickas samt hur lagerstatus för beställd vara ser ut. Vi förbehåller oss rätten att neka leverans p.g.a. prisförändringar eller lagerstatus.
Alla leveranstider bör anses som preliminära!
Beställningsvaror eller produkter som ej lagerhålls är det ingen retur eller ångerrätt på.
Vissa delar kräver professionell installation och eftermontering. Delar kan behöva justering av fästen, skruvar, pluggar m.m. (Autostyling Stockholm AB skickar med allt som medföljer från våra leverantörer)
Inom Sverige samarbetar vi med Postnord, DHL, Schenker, Bussgods och allt skickas spårbart.
Ej uthämtade paket
OBS! paket och leveranser som inte hämtas ut eller tas emot hos Postombudet och det kommer i retur till Autostylingstockholm, debiterar vi dig för frakter och returhantering. Våra fraktvillkor gäller ej om du inte hämtar ut ditt paket. Retur frakter för stötfångare paket kan kosta upp till 1200
Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten eller 14 dagars returrätt enligt Konsumentverkets rekommendationer.
Ångerrätt
Konsumentköplagen gäller när du handlar från oss. Det betyder att du som kund har 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten börjar gälla f.r.o.m den dagen du mottagit din vara.
Varan skall vara oanvänd och oskadad i sin originalförpackning.
Tänk på att paketera returen ordentligt. En vara som skadats/gått sönder under transport ersätts ej och kommer att returneras till köparen.
Vid en eventuell retur ska kvitto / orderbekräftelse bifogas i paketet.
Returnerade varor, enligt ångerrätten, ska vara oanvända i oskadat skick samt i originalförpackning och emballage. Varan skickas till Autostyling Stockholm. En avgift om 15% av produktens värde kommer att faktureras i efterhand om varan inte returneras i Original emballaget eller om vi hämtar ut paket av Ombud (Mer info under fliken returer)
Ångerrätt gäller ej: beställningsvaror, specialbeställningar (kolfiber, glasfiber, unika stötfångare, motorhuv) samt produkter som lackerats i bilens färgkod eller andra färger.
(Om du handlar till ditt företag gäller inte konsumentköplagen)
(vid påbörjad lack process tar vi ut extra avgifter)
Vi betalar tillbaka värdet på varan.
OBS! gäller ej frakt och expeditionsavgifterna (50-500kr) Beroende på orderns värde!
Återbetalning görs inom 5-20 arbetsdagar. Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något.
Beställda varor skall skickas tillbaka i sitt ursprungliga emballage samt ursprungliga skick.
Reklamation
Alla paket som skickas ut till kund genomgår en kontroll innan de lämnar vår lokal.
Skulle det hända att en beställning kommer fram till er med skadat Emballage får ni kontakta oss omgående.
OBS! Det är viktigt att du som kund anmäler synliga skador på paket och försändelser direkt till postombudet där leveransen hämtas ut. (Inom 24 timmar)
Reklamerade produkter ska i första hand alltid godkännas av oss på Autostyling Stockholm AB innan returnering, och skickas som företagspaket. Ingen handläggning av returerna kommer ske om de i förväg inte godkänts av oss. Retur kostnader som inte godkänts av oss i förväg kommer inte att ersättas
När varan nått oss kommer den att genomgå en test innan beslut tas om att eventuellt skicka ut en ny produkt till kund eller om att få pengarna tillbaka.
Varor som är lackerade,speciellt framtagna/beställda för specifik kunds räkning återtages ej i retur.
Avbeställning
Du kan avbeställa din order inom 24 timmar efter genomförd beställning , OBS avbeställning är ej möjligt efter en produkt är utskickad. Om en beställningsvara inte har hunnit skickas tillkommer enbart en administrationsavgift vid avbeställning.
OBS 24 timmars avbeställningspolicy gäller ej om konsument begär en snabbare hanteringstid!
OBS! Avbeställning gäller ej för “Tillverkningsvaror” som är specialtillverkade efter kundens önskemål! En specialtillverkad vara är bindande om den tillverkas efter kundens önskemål.
Avbeställning på grund av transportskador gäller ej
Returer
Vid returer är det viktigt att du som kund tar kontakt med oss.
Kunden står alltid för retur förutom om det är vi som orsakat felet (defekt vid leverans eller fel paketerat.
Använd produkt eller vara som specialbeställts och som ej lagerförs återköps tyvärr ej.
Returer ska alltid skickas med Företagspost
Det går bra att använda något av följande fraktbolag: PostNord, Schenker eller DHL.
Produkter som passerat 14 dagar görs ett avdrag på 25% försäljningsbeloppet (Gäller endast om du som kund kontaktat oss innan) Annars godtas inga returer efter 14 dagar
OBS! Vi tar ej emot returer med postförskott.
Returadress:
Autostyling Stockholm AB
Moränvägen 13
186 40 Vallentuna
Sverige
Användningsområden
Autostyling Stockholm AB tillhandahåller eftermarknads delar. Det innebär att alla produkter som kräver lackering levereras alltid utan topplackering och kräver slipning/underarbete om inget annat angetts. Produkter som inte testmonterats innan lackering omfattas ej retur/ångerrätt. Vi kan ej polera delar efter lack och gör vårt bästa i samarbete med Stockholms bästa lackverkstäder leverera dammfritt lackjobb. Vid eventuell damm klarlacks skrap krävs det polering och det är omöjligt för oss vid distans lack
Bilder/Annonsbeskrivning
Alla artikelbilder i butiken är exempelbilder och kan skilja sig lite från verkligheten. Vi råder Konsumenten att läsa produktbeskrivningen. Autostyling Stockholm AB friskriver sig för eventuella fel. Kontakta Autostyling Stockholm AB om du är osäker med produktbeskrivningen eller produkt bilden.
Ansvar
En del artiklar i sortimentet kan sakna tillstånd att framföras på allmänna vägar, eftersom de endast är tillverkade i tävlingssyfte. Autostyling Stockholm AB friskriver sig från samtliga skador på bilen, personer och övrigt som kan uppstå till följd av montage eller konsumtion. Autostyling Stockholm friskriver sig även från eventuella defekter och konsekvenser vad det gäller köregenskaper, garantiomfattning samt fordonets säkerhet. Vänligen kontakta Autostyling Stockholm vid frågor om osäkerhet.
Kund har ansvarsskyldighet att kontrollera delar före lack eller montering.
Prisgaranti
Autostyling Stockholm AB garanterar de lägsta priserna på marknaden för sitt utbud på reservdelar och materiel. Denna garanti gäller dock inte prisnedsatta varor. Prisgarantin gäller förutsatt att produkten är från samma varumärke och kvalité.
Högsäsong
Under våren/sommaren är det högt tryck hos oss men även våra leverantörer. Detta kan tyvärr innebära att leveranstiden mailsvar kundtjänst bli något längre än dem preliminära 1-3 arbetsdagarna. Vi beklagar detta och gör allt för att leverera ch besvara er order så fort som möjligt.
Personuppgifter
När du som kund lägger en beställning hos oss godkänner du att vi hanterar era personuppgifter. Alla uppgifter som hanteras av oss i samband med en beställning hanteras enligt GDPR-lagen Du som kund har alltid rätt enligt lag att få ut den informationen som vi har i vår databas om dig. Om uppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller irrelevant kan du begära att informationen rättas till eller tas bort helt!
OBS! Vi sparar bara personuppgifter så länge som det är nödvändigt, därefter raderas dem.
Reservation
Det är bra att provmontera innan lackering (Autostyling Stockholm AB står inte för lackering)
Autostyling Stockholm AB reserverar sig för eventuella skriv och syftningsfel, och förbehåller oss rätten till ändring av all information på webbsidan utan förvarning.
Lackering
Vi kan ej garantera en 100% finish på Lack/glasfiberprodukter samt kolfiber p.g.a materialets egenskaper. Gelcoat och glasfiber spricker lätt vid frakter/hantering och det är vanligt förekommande att t.ex. en liten spricka eller kant stötning uppstår. Detta är inga problem att fixa vid förarbetet till lackering. Prov montera alltid en vara innan bearbetning/lackering. En lackerad vara går ej att reklamera. (Observera att det kan finnas minimala damm eller porer vid lack av spoilers/vingar som är väldigt svårt att polera. Vid leveranser av glas- eller kolfiber produkter är det viktigt att kontrollera godset så det är helt innan du skriver på frakten. Är godset skadat så skall detta anmälas direkt till chauffören. Detta gör att vi kan söka ersättning vid eventuella skador. Görs inte detta är det nästintill omöjligt att söka ersättning på skadat gods. Kontakta oss direkt om du upptäckt en skada på din vara. Vi ersätter ej skador som inte är anmälda till chauffören vid leverans.